Masaryčka

7. listopadu 2012 v 12:00 |  Praha 1
Tímto názvem starší lidé po celých čtyřicet let totality nazývali nádraží, které se tehdy jmenovalo banálně Praha-Střed. Masarykovo jméno dostalo nádraží v roce 1919, od roku 1940 do konce války se jmenovalo Praha - Hybernské nádraží.
Minule jsme si na nádraží prohlédli Masarykův salonek, dnes se podíváme na nově zrekonstruovanou část.




Nejstarší pražské nádraží bylo vybudováno ve čtyřicátých letech 19. století na místě, které tehdy vyhovovalo z toho důvodu, že leželo blízko městských bran, hlavní celnice, poštovní stanice a skladiště tabáku. Pozdně klasicistní budovu navrhl ing. Jungling, kolejiště včetně viaduktu přes Vltavu ing. Jan Perner. Budova nádraží byla postavená za neuvěřitelných devět měsíců. První neoficiální zkušební jízda se konala 4. srpna 1845, slavnostní zahájení proběhlo 20. srpna.
V loňském roce prošla rekonstrukcí památkově chráněná odjezdová hala, která dostala novou krytinu a byly opraveny a částečně vyměněny dřevěné vazníky střechy. Unikátní litinový portál a litinové sloupy byly zrekonstruovány a nádraží se zaskvělo v plné kráse.
Teď ještě opravit tu zbývající zašlou část směrem k Hybernské ulici.













Masarykovo nádraží
Nové Město, vchod z Havlíčkovy a z Hybernské ulice

 


Komentáře

1 vejnar vejnar | Web | 19. března 2014 v 17:30 | Reagovat

Jo, rekonstrukce se fakt povedla! V odkazu mám hodně podobnou fotku jako ty, akorát se už trochu smrákalo a rozžehly se lampy..

2 Praga-Magica Praga-Magica | 21. března 2014 v 20:55 | Reagovat

[1]: Děkuji za odkaz, s umělým osvětlením to taky vypadá dobře  :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama