Nová Fantova kavárna

12. dubna 2014 v 12:00 |  Praha 1
No dobře, není nová, ale jenom zrenovovaná, ovšem vzhledem ke stavu, v jakém byla před rekonstrukcí, se teď zdá opravdu jako nová. Porovnat současnou situaci s tou starou můžete podle mého starého článku TADY.
Za informaci o tom, že už je rekonstrukce dokončená, vděčím spřátelenému Danielově blogu, který na něm má krásné fotky. Samozřejmě jsem nemohla zůstat pozadu a při nejbližší příležitosti jsem tam hned běžela - a stojí to opravdu za podívanou.



Nádraží s nádherným secesním vstupním vestibulem s kupolí bylo postaveno v letech 1901 - 1907 podle návrhu architekta Josefa Fanty, na výzdobě kupole se podíleli sochaři B. Šimonovský, J. Krautman a J. Pikart a malíř J. Fröhlich. Výklenky sloužily jako pokladny a stolky kavárny stály kolem dokola zábradlí u středového průhledu do chodby, vedoucí na peróny. V posledních desetiletích hala chátrala, scházely s v ní podivné existence a jedinou její nadějí byla celková rekonstrukce nádraží. Loni na na ni také konečně došla řada a myslím, že se rekonstrukce opravdu povedla.



Vestibul je sice už opravený, ale ještě ne otevřený a od chodby ho zatím dělí vysoký drátěný plot, takže chtě nechtě ho mám na fotkách taky, jinak to prostě nejde. Každopádně po slavnostním otevření, hned jak vyberou nájemce kavárny a otevřou ji, se tam vydám znovu a podám zprávu.






Uprostřed secesních rostlinných motivů jsou umístěné znaky měst, do kterých z nádraží odjížděly vlaky. (Co bych to byla za pařížskou blogerku, kdybych nevyfotila znak Paříže - ten s lodí se třemi plachtami a zlatými liliemi na modrém pozadí :-))









Mřížka (větrací?) ve vrcholku kupole je nádherná a ten nový praktikábl s osvětlením kolem ní ji ani moc nehyzdí























Nové město, Hlavní nádraží
 


Komentáře

1 Emil Emil | 12. dubna 2014 v 18:04 | Reagovat

Moc pěkné, vždycky jsem tam juknul, když jsem pod kavárnou šel průchodem na vlak. Snad se bude kavárně dařit, lidé dnes spěchají na vlak více než za doby císaře Františka Josefa.

2 vejnar vejnar | Web | 12. dubna 2014 v 21:43 | Reagovat

Pěknej report! Tak se nám ta matička Praha taky trochu zkrášluje:)

3 Strogoff Strogoff | E-mail | Web | 14. dubna 2014 v 16:28 | Reagovat

Jeee... ono se o me mluvi :-)

4 David David | E-mail | 14. dubna 2014 v 17:07 | Reagovat

No to je paráda! Naši konšelé se tentokrát vytáhli. Zdá se, že obětovali hromadu zlaťáků, evidentně nemalou, na kulturní hodnoty - tleskám! A Vám, Hanko, taky, za ty báječné fotky!

5 Paříž-pro-pokročilé Paříž-pro-pokročilé | 15. dubna 2014 v 1:31 | Reagovat

[1]: Emile, máte pravdu, problém je ten, že je kavárna tak stranou a lidé spěchají a mnozí o ní ani nevědí.

6 Paříž-pro-pokročilé Paříž-pro-pokročilé | 15. dubna 2014 v 1:31 | Reagovat

[2]: Však už bylo na čase :-)

7 Paříž-pro-pokročilé Paříž-pro-pokročilé | 15. dubna 2014 v 1:32 | Reagovat

[3]: Dane, no jasně, však si to zasloužíš za tu inspiraci :-)

8 Paříž-pro-pokročilé Paříž-pro-pokročilé | 15. dubna 2014 v 1:36 | Reagovat

[4]: Davide, děkuji, červenám se :-) Investorem je ale ta italská firma, která opravuje nádraží...

9 David David | E-mail | 15. dubna 2014 v 9:31 | Reagovat

[8]: Chacha, to jsem je trošku přechválil. Máte pravdu, teď na to koukám, Grandi Stazioni. Se zastupiteli to vlastně nemá co dělat, Italové v roce 2002 vyhráli výběrové řízení Českých drah. Tak ať milé dráhy žijou, a ty kluci italský taky!

10 Lenka Lenka | 11. května 2014 v 21:20 | Reagovat

Malé doplnění - znaky na stěnách kavárny (dříve odjezdové haly) jsou zleva do prava znaky Prahy, Florencie, Říma, Paříže, Budapešti, ještě jednou Prahy, Vídně, Moskvy, Berlína, Hamburku? a Královských Vinohrad.

11 praga-magica praga-magica | 16. května 2014 v 0:42 | Reagovat

[10]: Lenko, dekuji za doplneni.

12 asdf asdf | E-mail | 11. dubna 2017 v 20:18 | Reagovat

zmenily barvy, celkove zjednodusily, zlevnily a sice nove ale vlastne horsi nez to bylo

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama